PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Jumaat, Januari 21

Diberi Kesempatan Untuk Sabar

Dzikir secara lisan seperti menyebut nama Allah berulang-ulang. Dan satu tingkat di atas Dzikir lisan adalah hadirnya pemikiran tentang Allah dalam kalbu, kemudian upaya menegakkan hukum syariat Allah di atas muka bumi dan membumikan Al-Quran dalam kehidupan. Dzikir jua apabila memperelokkan kualiti amal dalam sehari dan pemacu kreativiti baru dalam kerja dengan mengarahkan niat kepada Allah.






Sabar itu sakit... diberi peluang untuk sabar bererti menambahkan nilai taqwa kepada-Nya, malah tidak pernah mengurangi sudut pandang manusia soleh kepadanya. Sifat sabar tidak pernah berlawanan dengan mujahadah. Kekuatan dalaman memberi impak maksima agar mujahadah tidak tunduk pada ujian mahupun cabaran... dakwah Nabi melalui jalan sabar.

1 komentar:

Izzah Al-Maliziyyah on 22 Januari 2011 pada 4:24 PTG berkata...

Sabar itu cantik. Dan sangat cantik apabila...

Orang yang bersabar bukan sahaja mendapat kelebihan pahala yang tidak terbatas, malah akan mendapat kekuatan bersama cinta Allah.

Inilah sebenar-benar orang yang beruntung dan mendapat kemenangan. Hebat bukan~

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal