PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Khamis, Mei 27

Melakar Pelangi Cinta Bakal Terbit






Minggu yang cukup bererti buat saya. Menyelesaikan dua perkara penting dalam masa singkat. Saya dipaksa meluangkan masa hampir sehari penuh melangsaikan tuntutan ini. Saya kena siapkan draf buku terbaru saya, dan menghabiskan silibus peperiksaan akhir semester. Ketika ini cepat perlu disertakan cermat, di samping kita hendak selesaikan sesuatu dengan sekejap, namun kualitinya juga mesti ditekankan. Kaki saya dipaksa berulang-alik dari rumah ke rumah pihak penerbit, di tangan pasti digenggam mana-mana kitab yang perlu dihadam lumat-lumat.

Alhamdulillah... berkat doa semua buku terbaru saya nanti akan diterbitkan lebih awal dari masa dijangkakan. Tidak sampai dua bulan buku pertama saya; Berteduh Di Kebun Cinta berada di pasaran, kini bakal lahir dengan buku kedua.. lebih bersinergi, lebih efesyen, dan semua boleh menikmatinya.

Buku kedua; Melakar Pelangi Cinta adalah lakaran realiti hidup saya ketika berada di tanah air, bermula dari kecil hinggalah saya kenal erti hidup dalam tarbiyah. Masih mengekalkan corak penulisan santai, diselang-seli dengan kalam Ilahi dan Hadith nabi s.a.w bagi menguatkan jalan cerita dan mesej yang ingin saya sampaikan. Mengekalkan juga genre fiksyen dakwah, dan motivasi. Membedakan buku pertama saya, pruf dan susun atur huruf adalah saya sendiri, dan ada sedikit kelainan baik pemilihan tulisan, susunan dalaman dan saiznya lebih besar berbanding buku BDKC... berpatutan dengan harga yang ditawarkan.

Berikut disertakan latarbelakang ringkas buku MPC:

Nama buku: Melakar Pelangi Cinta
Penulis: Tuan Mohd Rezza Tuan Mohd Khanafiah @ Rezza Khanafiah
Genre: Motivasi Dakwah
Jumlah bab/artikel: 24
Halaman: 260
Terbitan: Janub Saina’
Harga: LE27 (sekitar Mesir) RM35 (Malaysia-termasuk kos semasa penghantaran)



Draf penuh kulit buku MPC



Antara
judul menarik yang terkandung di dalam MPC ialah;
-Melakar Pelangi Cinta
-Hulurkan Tangan Kepada Mereka
-Fitnah Membunuh Fitrah
-Mentari Hidup Sang Hamba
-Bercinta Pun Melalui Ilahi
-Bermula Dari Minat
-Membius Minda Kelas Pertama dan banyak lagi.


MENGAPA IMAN?


Fokus utama saya di dalam buku ini, bagaimana kita hendak membina iman, dan mengekalkan konsisten iman di dalam apa jua keadaan. Hidup kita pasti dipalit dan diwarnai pelbagai corak, kesannya bisa jadi akan memberi kebaikan kepada sesetengah manusia, namun mungkin juga suatu musibah menusuk bagaikan jarum halus. Keimanan, adalah asas kepada kebersihan dan kesucian amal. Kesungguhan, kecekalan, ketabahan, kegigihan kita dalam mengerjakan sesuatu amal, mengharungi kehidupan, dalam keadaan hendak mendapatkan redha Allah Taala, semuanya berpunca daripada iman. Bahkan soal cinta seperti di dalam buku pertama saya pun solusinya ialah iman.

Kenapa Melakar Pelangi Cinta?

Hidup ini memang sentiasa diwarnai oleh kegembiraan dan kedukaan... setiap pengalaman yang kita lalui sentiasa mengajar kita untuk menjadi insan yang lebih matang dan berfikiran terbuka. Jika hidup ini diniatkan semata-mata kerana Allah Taala pasti setiap kedukaan itu bisa ditangani dengan hati yang redha dan ikhlas. Kadangkala ujian yang Allah Taala timpakan itu mempunyai rahsia dan hikmah tersembunyi yang kita sendiri tidak ketahui…. mungkin selepas itu kita merasakan kehidupan ini begitu indah kerana ia sentiasa diwarnai dan perkara yang mencantikkan lakaran kehidupan itu ialah iman, keikhlasan dan hidup kerana Allah Taala.

Teringat kata-kata Saidina Umar r.a; “Kami adalah kaum yang didatangkan iman, sebelum al-Quran

Kita akan terus MELAKAR PELANGI CINTA dalam erti menyuburkan iman di sumur hati sebagai seorang hamba. Seorang hamba yang tidak sombong tika hayat hidupnya kerana satu sahaja pengharapannya, tiada dua, tiada tiga... iaitu bertamu di persimpangan kasih Ilahi. Kita pasti akan selamat kembali kepada Allah Azza Wajalla seperti mana kita datang daripada-Nya dahulu.

Di kesempatan ini, dalam serba ringkas saya ingin ucapkan berbanyak terima kasih kepada Ustaz Mohammad Zulkifli Abdul Ghani yang menjadi tulang belakang di sebalik tabir penerbitan buku-buku saya. Tidak lupa juga kepada teman-teman yang banyak memberi sokongan secara langsung mahupun tidak langsung, terutama Ustaz Muaz Shukry, Ustaz Fauzan Abdullah, Ustaz Fadeer, Ustaz Fahrul Razi Abdul Razak... kritikan kalian saya ambil dari sisi manfaat, ianya satu muhasabah dan motivasi berkekalan buat diri saya.

Sudah pasti kepada Ustaz Habib Mustakim Ibrahim, pereka design yang disegani di balik riak wajahmu yang sentiasa menceriakan suasana. Terimalah Melakar Pelangi Cinta, buat kalian peminat buku di bumi anbiya' dan di tanah air.

Jazakumullahu khairan al-Jaza’

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal