PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Sabtu, Oktober 9

Dia Dan Ia Mampu Memberi Kesan





KELAHIRAN pelbagai genre lagu di tanah air dan antarabangsa, tidak pernah menenggelamkan konsep irama Nasyid baik di tanah air dan antarabangsa.

Mendengar alunan lagu dari Sami Yussof, Maher Zain, Talib al-Habib, Zain Bikha, dan Ahmed Bukhatir seperti berada di kelasnya tersendiri. Sentuhan lembut kemposer, penulis lirik, dan kemerduan suara mengasyikan para pendengar, dan meninggalkan kesan di hati. Kita tidak mahu lagu sedap didengar, namun tidak langsung melunakkan juga sekeping hati yang keras.

Sudah sampai masanya, para peminat muzik terutama para bijak pandai memilih bahan halwa telinga yang boleh mendidik jiwa, membersihkan kekotoran degil di hati daripada terus menerus dipenjara oleh kealpaan membunuh deria, tersentuh hingga melahirkan keinsafan, dan menambahkan rasa cinta kepada Tuhan.

Demam saya mengingatkan saya pada kematian. Apabila mendengar lantunan, alunan lagu-lagu Islami yang menyentuh kalbu seolah-olah sedikit penawar untuk mengagahi derapan jiwa menuju sakinah.


video

Nazeel Azami: 'Ishara'

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal