PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Ahad, Ogos 29

Mutiara Dari Mahligai Kalam






Petikan status (kata-kata) saya di Facebook, perkongsian harian;

Hidup dalam serba kekurangan membuatkan manusia lebih produksif, dan progresif apabila IMAN berfungsi. Kekurangan tadi tidak pernah mengurangi masa depan yang bermatlamat agar dia bisa selamat. Melaksanakan matlamat bukan mudah, tapi dia sedar jalan susah ini akan menggelakkannya cepat terngandah. Manusia seperti ini hidupnya tidak pernah sia-sia.

Musibah buat yang tidak mahu ambil Muhasabah, tidak ambil sisi Tersirat dari Tersurat, Hikmah di balik Mehnah. Muslimat yang mengenakan TUDUNG hingga menampakkan dada, leher jinjang atau rusa, membiarkan telinga terjuah keluar seperti berbaju tapi membiarkan pusat terpapar sama seperti kalian tidak bertudung, membimbangkan yang bertudung labuh tapi kain terlalu jarang juga mengalami musibah sama, iaitu DOSA.

sekadar muhasabah...

2 komentar:

Saya wanita biasa berkata...

Assalamu'alaikum wbt

kekurangan vs kesederhanaan vs kesenangan??

Qanaah, cukuplah sekiranya kita masih ada makanan untuk dimakan pada hari ini, pakaian untuk dipakai pada hari ini, kesihatan untuk menerajui hari ini..mnegejar kehendak nafsu akan melelahkan dan melemaskan empunya diri.

jalan mujahadah awalnya pahit tapi manis pada akhirnya.InsyaAllah kita menjadi hamba Allah yang tahu bersyukur dan taat pada perintah dan larangan-Nya.

Nur Fansuri~ berkata...

Sekarang ini besar sungguh pengaruh tudung. Ibarat rumah berbumbung, berpintu tetapi tidak berkunci. Seolah-olah masih membuka peluang untuk mengundang pencuri...

Wahai muslimat yang menjadi peminat-peminat tudung pasaran, jika fesyen itu matlamat, percayalah anda masih belum selamat. Kerana anda tersasar dari syariat~

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal