PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Selasa, April 21

Are-Buddy


Mata penulis tiba-tiba terpana, dalam 'dian' mereka mula mengorak langkah ke hadapan. Tiada siapa menyangka ianya akan berlaku dengan cepat. Are-Buddy satu nama baru, mula mengukir nama dalam industri nasyeed tanah air.

Hazman, Hairuddin, Zawawi, dan Roslan, dulu hanya nama kecil. lebih kecil dari butiran debu-debu yang ditiup angin. Pernah bertepuk tampar bersama, gurau, senyum tawa, dan menangis juga rasanya bersama. Kini nama kalian meniti di setiap bibir pencinta nasyeed tanah air.

Penulis sedikit teruja. Dulu, penulis ditugaskan menjadi guru vocal dan pelatih kepada kumpulan nasyeed Sekolah Ugama Arab Maahad Amir Indra Petra. Mereka berempat adalah diantara mereka terpilih. Pernah di 'toca', tersedar dari lamunan untuk berjaya dalam seni suara. Bukan mudah membentuk mutiara, dari sebuah kaca yang kosong. Mereka berjaya buktikan. Hamdalah, berkat usaha semua pihak, ketika itu kami hanya naib johan, boleh dipuji.


Bersama pengacara Selamat Pagi Malaysia


Sekarang mereka terbit dengan album pertama. Management vocal, lagu dan pemasaran adalah hasil kerja warga Are-Buddy sendiri. Jerih perih mereka berhasil, dan membuahkan sebuah karya pertama, Kalimah Warisan.

Tahniah ustaz ucapkan. Jangan cepat putus asa dan alpa dengan nikmat yang kecil dan sementara ini. Bergeraklah demi menyinsing dakwah ke seluruh alam. Anda ada potensi berada sebaris artis nasyeed utama tanah air.

Antara lagu yang dijangka hits ialah;

1 Uwais Al-Qarni

2 Takhta Bonda

3 Lukisan Rindu

4 An Nida U Minal A'mak

5 lapangan Perjuangan

6 Muslimat Sejati

7 Fakirnya Aku

8 Dianku Abadi

9 Budaya Islam Wawasan Ummah

10 Selamanya

Dapatkan segera di pasaran. Pastikan yang ORIGINAL!






Lukisan Rindu



1 komentar:

izzati.abdullah on 26 Mei 2009 pada 10:19 PTG berkata...

salam.akh..xde ke lagu ni?sy nk lagu uwais al-qarni ni..da lama cari..huhuhu..

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal