PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Rabu, November 2

Kembali Untuk Mengingat

Peringatan untuk diingat.



Bukan mudah untuk pertahankan apa yang kita dapat daripada mendapatkan sesuatu untuk dipertahankan. Ruh dan hati sentiasa dekat dan rapat, namun gagal diikat dengan ketat untuk membolehkannya melekat kerana hati larut dalam musibah yang pekat. Maka hilanglah keinginan untuk berubah dan mempercayai. Percaya bahawa hati ini mampu meraih tempat di sisiNya walaupun sudah lama tersasar.

Memang benar Allah Taala selalu mengingatkan para hambaNya dalam KalamNya yang mengandungi lautan ilmu yang sangat luas dan tidak terjangkaukan pemikiran jika diteliti dan diperhalusi. Di sana kaya dengan pelbagai peringatan, teladan dan pembelajaran yang cukup fleksibel dan sesuai di sepanjang zaman. Kita boleh mengambil iktibar sesuai dengan keadaan semasa.

Peringatan itu boleh membentuk akal bertindak dengan cekap dan tepat.

Adakalanya sebagai pemimpin yang bijak yang berkuasa tetapi memilih untuk tidak bertindak, mengapa? Kerana kurangnya mengingat suruhanNya daripada tunduk kepada manusia.

Adakalanya kita merasakan kita tinggi ilmunya dengan pangkat dan deretan ijazah, tetapi ada yang lebih berilmu atas kehendak Allah Taala.

Dan jika kita merasakan kekayaan pada kita; alangkah baiknya jika kita sedar semuanya dari siapa dan pada bila-bila boleh diambil semula olehNYA..

Peringatan dan pasti untuk diingat. Belajarlah untuk berjaya selepas percaya melihat potensi yang pasti sebelum terpasti. Ingat!

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal