PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Khamis, September 2

Apabila Isteri Fail Nafkah Di Mahkamah





BAGAIMANA kebahagian sebuah keluarga apabila temberang sebenar pasangan diketahui? Pening kepala saya memikirkan masalah mereka di tengah-tengah pencarian malam al-Qadr. Mereka tak fikir bulan puasa ni, kecoh-kecoh cari pasal buat apa. Lupa akan keberkatan Ramadhan, puasa pula hanya memenuhi syarat wajib sebagai seorang muslim yang aqil dan baligh. Kadang-kadang isteri berada di sebelah pihak yang benar, suami pula tanpa segan silu menegakkan benang yang basah.

Dulu sebelum kahwin emak ayah dah pesan, siapa pun tiada peduli. Bila dah terkena batang hidung sendiri, mulalah emak ayah tadi dicari.

Kasihan kepada para isteri yang terpaksa FAILKAN KES NAFKAH diri bila mendapat suami yang kedekut mengalahkan Haji Bakhil. Dulu masa kahwin atau sebelum kahwin tidak pula ambil ingat. Para lelaki jangan fikir nak pasang dua tiga sahaja, kalau tidak kalian diminta bercerai dengan NAFSU terlebih dahulu. Wahai Wanita pula... jangan nak mengada-ngada, ayu pada wajah belum jaminan kalian bahagia.

Harap-harap depa (mereka) dapat cari jalan penyelesaian sendiri...

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal