PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Isnin, Ogos 2

Anugerah Taqwa





KALAU belajar banyak-banyak tetapi tiada perubahan pada cara berfikir, mungkin kepentingan ilmu tersebut dicari boleh dipersoalkan. Jangan cepat melatah dek kerana kesilapan sendiri, cuba mainkan peranan mengubah cara meditasi berfikir dengan mengutarakan idea dan ilmu kontemporari sambil disuluh oleh ilmu-ilmu turath. Maka kombinasi antara fizikal, mental dan spiritual, bersama cabaran idea yang semakin tajam, ia tumpah ke corak penulisan.

Di manakah kita sekarang, apakah cukup dengan tidak meninggalkan puasa selama sebulan? Apakah cukup kita dinobatkan sebagai pemenang Piala Taqwa pada Ramadhan akan datang?

Allah Taala berfirman;

Bermaksud: “Wahai orang-orang yang beriman, telah difardhukan ke astas kamu puasa seperti mana telah difardhukan kepada ummat yang terdahulu” al-Baqarah (2:183)

Bukanlah iman itu semata-mata mengetahui erti dan hakikat iman, kerana ramai pula orang yang mengetahui hakikat iman, padahal mereka tidak beriman.

Kita boleh hidup sesuka hati di sini. Makan sahaja apa yang terlintas atau minum sahaja apa yang tercapai, bercampur gaul tanpa batasan dan berkehidupan bagai tiada sempadan. Tetapi padahnya, adalah pada iman dan Islam. Binasanya adalah pada diri dan masa depan. Bukan demikian itu sifat orang muslim, orang mukmin dan orang yang bertakwa. Sedangkan hanya yang bertakwa itulah yang benar-benar di atas petunjuk Allah Taala dan benar-benar beroleh kejayaan.

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal