PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Isnin, September 20

Melihat Kebaikan Dalam Kebaikan






JIKA lamaran datang secara baik-baik, daripada insan yang baik-baik, bagi pihak perempuan yang baik-baik maka pada kehendak dan pertimbangan sama juga perlu baik-baik pada semua keadaan baik-baik supaya akhirnya natijah sama ada terima atau tolak selepas melihat semua kebaikan pada masa hadapan adalah sesuatu yang baik-baik, dan diterima baik oleh kedua-dua pihak baik lelaki mahupun perempuan.

Kebaikan dibuat tidak pernah memusuhi keinginan untuk melaksanakan rutin harian kerana berbekalkan kemahuan untuk melihat adanya kebaikan pada masa hadapan maka niat tersebut mengarahkan kepada ketaqwaan, melihat kebaikan dalam kebaikan. Manusia lupa bila kebaikan dibuat berdasarkan untuk mendapat kepuasan, kerana di balik kepuasan tadi tersirat keikhlasan dan keredhaan Allah Taala.

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal