PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Rabu, September 1

Melihat Dari Dimensi Luar








SALAH kaedah dan cara bagaimana kita mahu betulkan persepsi berkenaan masalah sinikal, bisa memberi kesan mendalam di sebalik kefahaman yang masih tertutup di bawah tudung saji... jika tersalah mentadbir dalam kehidupan, terutama golongan awam.

Saya antara orang yang menjadi mangsa keadaan. Bila ada yang bertanya serius mesti jawapan diinginkan dalam keadaan terdesak, marah, dan sangat gelisah... ianya antara dua sama ada situasi itu dialami diri sendiri atau kenalan terdekat. Sungguh tidak sopan apabila pertanyaan pula tidak beralaskan peribadi muslim, bukan sahaja tidak dapat jawapan, malah habuan dosa berjalan selagi murka merintih di hati pihak ditanya.

Mahu BERUBAH perlu pada anjakan PARADIGMA dalam diri, bukan pergantungan sepenuhnya pada pola MOOD dan MAMPU mencapainya. Orang yang mengantuk disorongkan bantal, perumpamaan ini lebih sesuai untuk menggambarkan situasi hidup masyarakat sekarang yang sudah disogok dengan kesenangan, maka amat payah sekali menerima kesusahan walaupun sedikit.

ANAK MERDEKA selepas 53 tahun.


0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal