PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Sabtu, September 18

Dia Wanita Idaman Qalbu







JADILAH wanita solehah untuk penghidupan yang entah berapa lama lagi tersisa daripada terus terpalit dosa ketika meniti usia yang sangat singkat ini. Wanita solehah ialah wanita mampu memberi pengabdian tiada tolak bandingan dalam setiap gerak kerja sehariannya.

Biarlah takdir-Nya menjemput ketika kita mampu mengumpul pahala yang beralaskan iman, iaitu husnul khatimah. Pahala syahid pasti bersama seorang yang masih menjadi hamba kepada SATU Tuhan, bukan untuk membahagiakan 'tuhan-tuhan' (manusia) kecil yang juga makhluk kepada Tuhan Esa.... darjat, pangkat dan jawatannya tidak pernah menjamin kita dari terus selamat di pentas dunia, kecuali Iman dan Amal yang sentiasa mengiringi hingga sampai kepada-Nya.

Bila seseorang manusia makin membesar, dan membesar pula dalam serba kewarasan mereka pasti akan melihat dunia dan keadaan sekeliling dalam pelbagai dimensi, soal intergriti akan terpanggil bersama selepas dia tahu manusia itu tidak semuanya bertopengkan manusia, melainkan hati-hati mentadbir agar terurus bukan mengurus dari mengecapi nikmat pahala dari sumber ibadat pelbagai.

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal