PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Jumaat, Ogos 6

Kahwin Muda Isu Panas







SEKARANG isu kahwin muda hangat dibahaskan di media-media massa, tidak terlepas juga golongan intelek dan awam turut diajak bersama ke kancah wacana sihat bagi menyelesaikan masalah pembuangan bayi di kalangan muda-mudi di LUAR PERKAHWINAN. Cadangan demi cadangan dikemukan, pandangan demi pandangan diluahkan, tidak ketinggalan juga bantahan demi bantahan dicebukan. Di mana common sense golongan tertentu yang melihat masalah ini dari satu sudut atau kepentingan peribadi.

Berkali-kali saya katakan; KAHWIN awal sinonim KAHWIN MUDA tidak salah, tapi yang saya persoalkan KAHWIN TERGESA-GESA. Kahwin bukan sahaja penyelesain pada satu MASALAH, mungkin risiko BOLEH timbul MASALAH LAIN. Kahwin tanpa MATLAMAT jelas tanpa dipersiapkan ILMU RUMAHTANGGA, seorang wanita muda berpotensi bergelar IBU TUNGGAL sebelum usia 30-an.

Dapatkan AKHBAR TABLOID ILUVISLAM keluaran terbaru, saya ada menulis isu ini di sana di bahagian 'pandangan pakar'. Moga perolehi manfaat bersama.

Pandangan saya hanya pandangan, manusia biasa ianya boleh diterima mahupun ditolak kecuali sumber datangnya daripada al-Quran dan Hadith.

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal