PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Rabu, Julai 21

QOTD: Menetas Minda SUPER







SETIAP MUSLIM perlu diajar sedari kecil untuk melahirkan SIKAP SUPER. Sikap ketika MEMERHATI, sikap ketika MENDENGAR, sikap ketika BERTINDAK. ILMU TERPIMPIN adalah elemen penting MEMBINA sikap tadi. Hasilnya sikap ini mampu menumbuhkan rasa KURANG MEMBANTAH, namun lebih suka berfikir mencari jalan penyelesaian pada apa. siapa benar dan salah, punca masalah dengan menghidupkan 3P iaitu; PEMERHATIAN, PENDENGARAN, dan PENYELIDIKAN.

Kalau kita lihat dalam diri kita sendiri, penciptaan satu mulut dan dua telinga sudah jelas mengajak para manusia yang masih waras, dan berakal mengoreksi diri, muhasabah agar tahu memilih dan menapis.


p/s: Quote of the day (QOTD); peringatan ringkas.

1 komentar:

Tanpa Nama berkata...

Assalamua'laikum...syukran atas peringatan. Maksudnya begitu mendalam. Sesuai diimplementasi oleh sesiapa saja. Ustaz, memetik quote ustaz, "SIKAP SUPER= Sikap ketika MEMERHATI, sikap ketika MENDENGAR, sikap ketika BERTINDAK. ILMU TERPIMPIN adalah elemen penting MEMBINA sikap tadi."

Mungkin ana agak lambat memahami, boleh tak ustaz huraikan secara khusus apakah sikap-sikap yang perlu ada tu ? syukran.

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal