PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Khamis, Julai 29

Kerana Kasih-Nya Tidak Mengapa Bukan Kasih-nya







KALIAN usah bimbang hanya kerana miskin HARTA, tapi masih kaya KATA-KATA. Di dunia ini hanya dua perrkara sahaja bisa kita minta daripada seseorang, sama ada kalian KAYA meminta pada si MISKIN, mahupun sebaliknya iaitu; minta NASIHAT, dan mohon DOA. Kedua-dua kata kerja tersebut perlu ditambah imbuhan 'di', kerana ada erti KEIKHLASAN.

Pesoalan jodoh amat kerap ditanya sejak akhir-akhir ini. Dua hari lepas daripada seorang perempuan yang sudah sampai peringkat ‘andartu’ tapi masih tidak ketemui pasangan. Menolak bukan, apatah lagi untuk menerima tiada sesiapa pun sudi memberi. Ibarat menunggu si kumbang menghisap madu, tapi kelopak bebunga sudah pun hilang seri dimamah ulat dan panas percikan matahari.

Kenapa perlu khuatir, saya tenangkan dia;

BERKAHWIN itu IBADAH. USAHA untuk berkahwin juga IBADAH. Muktamad di akhir kesimpulan hidup bukanlah status KAHWIN atau BUJANG, tetapi hidup dalam ibadah. Kerana itu tujuan DIA mencipta kita. KAHWIN adalah satu peringkat hidup untuk menambah FUNGSI dalam kehidupan. Tanpa berkahwin, kehidupan masih sebuah kehidupan dan tanggungjawab kita adalah untuk berterusan MENTAATI-NYA di DALAM atau di LUAR perkahwinan

Kadang-kadang manusia LUPA. Tidak kira kalian PEREMPUAN apatah lagi LELAKI masih dikurniakan kudrat. Antara KUDRAT dan MALU jangan disalah-ertikan, MALU dan SEGAN jauh perbezaannya pula. JODOH bukan sahaja MENANTI, tapi lebih pada USAHA BERKUALITI.

USAHA BERKUALITI itu bukan menatijahkan sesuatu PASTI. Mendapatkannya adalah bonus selepas ada USAHA tadi. Namun, lebih keutamaan kita mendapatkan KEPUASAN dalam memberi sesuatu terbaik, dan manisnya sebuah KEJAYAAN.

0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal