PENGUMUMAN PENTING

JJom tambah saya sebagai rakan anda di akaun pemuka facebook baru saya, Rezza Khanafiah II. Segala pertanyaan masalah agama dan motivasi, perkongsian, rencah kehidupan sebagai pengganti laman blog ini. Banyak perkongsian di sana.

Terima Kasih (^_^)

Para Pengikut

Khamis, Jun 24

Menambah Fungsi Laman Puteraazhari





TIGA tahun berada di bumi penuh khazanah ini, banyak saya timba pelajaran berguna. Bermula dari iklin, suasana bangsa, dan keagungan ilmu di kalangan para ulama’ di sini. Ilmu diberi pinjam kepada saya adalah untuk disampaikan dan dikongsikan. Ilmu datang dari pelbagai cabang, antaranya melalui tiga keadaan utama tadi. Kemampuan manusia normal menyusun tutur kata bil-hikmah, mengatur perancangan, dan mencorak masa depan semestinya bermula dari tahu, tahu pula yang kita harapkan bersalut ilmu yang bermanfaat daripada seni peninggalan para ulama’.

Melalui laman puteraazhari ini, saya cuba memuatkan sesuatu berguna... mungkin tidak setanding kelebihan yang ada pada web hosting berbanding weblog. Antara saya cuba mengada Ruangan Diskusi (sila klik), tempat paling ideal buat para pengunjung laman puteraazhari mengemukakan sebarang masalah atau melontarkan pandangan masing-masing tentang apa sahaja. Forum percuma ini, tidak sesulit forum lain yang pernah saya cuba. Kalian hanya perlu nyatakan nama dan tajuk perbincangan, kemudian tulislah apa-apa yang patut bagi mengembangkan tajuk perbincangan tadi.

Masalah terbesar saya sejak dua tahun lepas, tidak dapat memberi tumpuan khusus kepada para pembaca yang menghantar e-mail bertali arus... boleh katakan dalam seminggu tidak kurang sepuluh pertanyaan yang butuhkan jawapan segera. Disebabkan jadual pengajian, kuliah, dan undangan selalu padat, maka saya lebih cenderung menjawab jika perlu dan mempunyai kelapangan masa. Oleh itu, sangat relevan bagi para teman di luar sana yang mempunyai sebarang masalah, atau apa sahaja yang ingin dikongsikan sebagai info tambahan seperti iklan, koleksi artikel bermanfaat agar dimuatkan di ruangan diskusi ini.

Di samping itu juga, saya berusaha untuk memuat-naik video (sila klik), sama ada dari youtube atau rakaman persendirian. Video-video ini mengcakupi siri-siri kuliah para masyaikh al-Azhar dan para ilmuwan lain, hiburan islami mendidik jiwa... melalui kerjasama para sahabat daripada krew islam4peace.net yang bersungguh-sungguh mewujudkan taman ilmu yang segar terus dari bumi anbiya’ ini. Kalian boleh meng-klik my video pada palang yang terletak di bahagian atas. Di sana kalian akan terus dihidangkan koleksi video yang dimuat-naik (upload). Kemungkinan juga akan ada siri video kuliah daripada saya sendiri sebagai penyampai, masih dalam perancangan pihak penerbit islam4peace.

Mudah-mudahan sokongan kalian yang tidak putus-putus kepada saya, akan terus menyuburkan keinginan saya menyebar-luaskan ilmu ke seluruh penjuru dunia, di mana Islam masih mampu dicapai dan sampai. Doakan segala perjalanan perancangan saya di masa hadapan (ameen)



0 komentar:

Catat Ulasan

 

LAMAN WACANA MINDA

PENGUNJUNG SEMASA

Egypt Top Blogs
Topblogs @ iLuvislam

BANTUAN DANA SYAQAH

LALU LINTAS SEMASA

BUKU TERBARU

Dapatkan segera di BKAN masing-masing, dan DPM di seluruh Mesir...

Minda Dewasa Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal